Govor uleme po pitanju okretanja Zemlje oko Sunca

Sva hvala pripada Allahu s.v.t., neka je salavat i selam na Muhammeda s.a.v.s., na njegovu časnu rodbinu i na njegove plemenite ashabe, kao i na sve vjernike koji ih slijede čineći dobra djela, sve do sudnjeg Dana.

Pitanje koje ćemo razmatrati jeste od onih pitanja koja mnogi muslimani nažalost smatraju nevažnim ili manje važnim, a ono je zapravo od izuzetne važnosti u islamu. Ova mesela se na više načina tiče naše akide, dakle, to je tema koja nikako ne smije biti zanemarena, pogotovu što pogrešan stav u vezi sa njom može rezultirati ogromnom zabludom koja čovjeka može odvesti u nevjerstvo, da nas Allah sačuva toga.

Sjetimo se nekih pitanja koja su u određenim periodima u prošlosti smatrana manje važnim i koja su zanemarena, poput mesele o stvorenosti Kur'ana ili mesele o tome gdje se nalazi Uzvišeni Allah. Rezultat pogrešnog shvatanja ovih pitanja od strane nekih ljudi i skupina je bio kufr, jer su oni rekli da Kur'an nije Allahov govor već da je on stvoren, i rekli su da se Allah nalazi svuda i da se sjedinio sa svojim stvorenjima itd.

Od dokaza u vjeri islamu je i konsenzus islamskih učenjaka (idžmaa'), a u vezi sa ovim pitanjem po kojem su islamski učenjaci složni. I ovo tvrdim kategorično, a svako ko želi može da provjeri ovu tvrdnju. Ulema islama je složna na mišljenju da je Zemlja centar univerzuma i da se ona ne pomjera, a da se Sunce i Mjesec kreću. Zato mi kažemo – čak i kada bi se kafiri složili na ovom pitanju (a mi smo vidjeli da se oni itekako razilaze) to za nas nije nikakav argument, jer su to teorije ljudi koji ne vjeruju u Allaha i Sudnji dan, i koji svoja mišljenja ne zasnivaju na šerijatskim osnovama. Naprotiv, to su ljudi koji su se složili na najvećoj zabludi – na kufru. Što se tiče islamkog ummeta, poznate su riječi Vjerovjesnika s.a.v.s. "Allah doista neće okupiti moj ummet na zabludi." (Tirmizi) A mi ponavljamo da postoji idžma' po ovom pitanju.
Šejhul islam Ibn Tejmijje spominje da filozofi koji su u početku bili muslimani nisu prihvatili filozofiju znajući da je ona kufr, već zbog nepoznavanja njene realnosti. Zbog ovoga su i danas mnogi ljudi neznalice koje misle da znaju, jer ne poznaju realnost mnogih stvari kojima su zadojeni u kafirskim školama, pa su to pohranili u svoje mozgove, prihvatajući ga kao nešto što je apsolutno istinito i ne trpi nikakvu kritiku niti razmatranje. Jedno od ovih pitanja jeste i ovo koje ćemo mi, uz Allahovu pomoć, pojasniti: da li se Zemlja okreće oko Sunca i oko svoje ose?
Na početku ćemo reći da se naučnici – nemuslimani razilaze po ovom pitanju, dakle, kod
njih se o ovome diskutuje i raspravlja, i oni sami ovo pitanje predstavljaju kao jedno od pitanja koja nisu do kraja razmotrena niti dokazana.

Današnji i prijašnji naučnici iznose dvije hipoteze:
1. Heliocentrizam, i zastupa mišljenje da je Sunce centar svemira, i da se Zemlja okreće oko njega.
2. Geocentrizam, koji zastupa mišljenje da je Zemlja centar svemira, a da se Sunce okreće oko nje.
Tumačeći Allahove riječi: "On je Zemlju ravnom učinio i na njoj nepomične planine i rijeke stvorio..." 14 (Ar-Ra'd, 3) imam Kurtubi kaže:
'da se Zemlja ne pomjera, osim u slučajevima zemljotresa.' Pazite kako se jasno izražava imam Kurtubi – ’Zemlja se ne pomjera, osim u slučajevima zemljotresa.’ I zaista, to svako može primjetiti, kada se desi malo jači zemljotres.
Takođe kaže AbdulKader el Isfraini u svojoj knjizi "el-Ferku bejnel firak" (razlike među
sektama): "Složio se ehlisunnet vel džema't da se Zemlja ne pomjera, i da se njeno pomjeranje dešava jedino u slučajevima zemljotresa. "Pogledajte, kaže: 'Složio se ehlisunnet vel džema't... 'I nastavlja: "Ovo mišljenje ehlisunneta je oprečno mišljenju dehrija." Dehrije su bile nevjernička sekta koja je tvrdila da Zemlja stalno propada u svemiru i da se vrti bez cilja. Šejh Muhammed Ibrahim alu šejh takođe bilježi idžmaa' po ovom pitanju. On je takođe rekao: "Ovo mišljenje (da se Zemlja okreće oko Sunca) nije postojalo od vremena ashaba i onih nakon njih, sve dok se nisu pojavili neki ljudi koji su izašli sa ovim mišljenjem. Sva ulema se podigla protiv njih i ovo mišljenje se ubrzo sasvim izgubilo i nije se pojavilo osim u današnje vrijeme."
Šejh Muhammed ibn Ibrahim navodi da mišljenje da se Zemlja okreće oko Sunca nije zastupao niko od onih koji sebe pripisuju islamu, do pojave jednog filozofa - geografa po imenu el Bejruni, koji je bio učenik Ibn Sine koji je poznat kao jedan od najvećih kafira koji su živjeli u islamskoj državi. Ulema islama se snažno suprostavila ovoj zabludi i ona je nestala i nije se više spominjala do pojave ovoga što nazivaju zapadnjačka nauka.
Šejh Eid el Verdan je napisao knjigu 'Istorija stvaranja od Arša do Zemlje.' U njoj je opširno pisao o ovoj temi razotkrivajudi laži koje su kafiri izmislili i njima odveli u zabludu i mnoge muslimane.
Šejh Ebu Nasr ibn Abdilah el Imam je napisao na ovu temu knjigu po imenu 'Pobijanje hipoteze o univerzumu'.
"Mišljenje koje slijede muslimani, štaviše i
Šejh Muhammed et Tuvejriki je o ovoj meseli napisao knjigu 'Neokretanje Zemlje i
okretanje Sunca oko nje', u kojoj je nabrojao mnogobrojne dokaze koji žestoko pobijaju nevjerničke hipoteze o svemiru, Zemlji i Suncu. Ovaj šejh je za potrebe ove knjige sproveo opsežno 10-godišnje istraživanje o ovoj temi.
Šejh AbdulKerim ibn Salih el Humejd je na ovu temu napisao knjigu 'Uputa onome koji je
u dilemi po pitanju mesele rotacije.' Šejh Adil el Ušri je o ovoj meseli napisao knjigu 'Okretanje Zemlje, istina ili bajka'. Zatim, šejh AbdulAziz bin Baz je na ovoj meseli napisao knjigu 'Logički i osjetilni dokazi o kruženju Sunca i smiraju (nepomjeranju) Zemlje.'
Dalje, o pitanju okretanja Zemlje govorili su i davali fetve i šejhovi: Uthejmin, Bin Baz, Džibrin, Fevzan, kao i Stalna komisija za fetve, i svi su oni bez izuzetka potvrdili kur'anski stav da se Zemlja ne pomjera niti se okreće, već je ona nepomična i predstavlja centar univerzuma, a Sunce je ono koje se okreće oko nje.
Šta će nakon svega ovoga reći oni koji se protive jasnim šerijatskim dokazima, oni koje apsolutno ne zanima govor uleme islama, uleme prijašnjih i potonjih generacija? Kako će se opravdati oni koji slijepo vjeruju tv-u i tvrdnjama nevjernika nemajući niti jedan jedini dokaz koji bi podržao njihove zabludjele hipoteze? Šta je sa onima koji kažu da je ovo navažna mesela koja se ne tiče akide?
Kaže šejh Tuvejdžiri u knjizi 'Žestoke munje na sljedbenike nove astronomije' : 'Postoji ulema od muhakikina (oni koji su precizni i njihovom poznavanju šerijata) koji su rekli da je onaj koji kaže da se Zemlja okreće – počinio kufr! To iz razloga što se radi o negiranju jasnih kuranskih ajeta.'
Ovo je rekao šejh Hamud et Tuvejdžiri koji je veliki alim ovog ummeta braćo. U knjizi koju je pregledao i pohvalio šejh Muhammed ibn Ibrahim alu šejh rahimehullah, jedan od najvećih savremenih učenjaka i bivši muftija Saudijske Arabije. A šejh Tuvejdžiri ovo mišljenje prenosi od šejha Muhammed bin Jusuf et Tunsija iz njegove knjige 'El mesail el Kafije... ' (Dovoljne mesele o pojašnjenju obaveze vjerovanja u govor Gospodara ljudi).
Dakle, ovo nije luksuzna i nepotrebna mesela braćo moja, ulema islama ne upotrebljava
riječ 'kufr' tek tako. Moramo shvatiti da se u pogrešnom razumijevanju ili nepoznavanju ovog pitanja krije ogromna opasnost, ovdje imamo posla sa zabludom koja se tiče negiranja kur'anskih ajeta. Ko nakon svega ovoga smije reći kako je nije mesela akidetske prirode? Ili da je od malo važnih mesela?

Početna stranica

Nema komentara:

Objavi komentar